Психологічна просвіта

«Спілкування без конфліктів»

/Files/images/i (16).jpgВсе споры разрешает не война,

как пережиток варварской эпохи,

а человек чья мысль и речь сильна,

чье сердце откликается на вздохи.

И.Северянин

КОНФЛІКТ - зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби.

Чотири стадії перебігу конфлікту:

• виникнення конфлікту (поява протиріччя);
• усвідомлення певної ситуації як конфліктної хоча б однією зі сторін;
• конфліктне поводження;
• результат конфлікту.

Серед конфліктів виділяють:

• конкуренція — зосередження уваги лише на своїх інтересах і повне ігнорування інтересів партнера;
• ухиляння — брак уваги як до своїх інтересів, так і до інтересів партнера;
• компроміс — досягнення часткової вигоди кожної сторони;
• пристосування — підвищена увага до інтересів іншої людини на шкоду власним;
• співпраця — стратегія, що дає змогу врахувати інтереси обох сторін.

Як запобігти конфліктам?

1. Стримуйте своє роздратування.
2. Будьте впевнені в собі.
3. Не давайте протилежній стороні негативних оцінок.
4. Ясно формулюйте, чого ви хочете.
5. Запропонуйте висловитися насамперед опонентові.

Дотримуйтеся принципів конструктивного ведення переговорів:

• обговорюйте проблему, а не людей;
• з’ясуйте глибинні причини виникнення конфлікту;
• запропонуйте якнайбільше ідей щодо розв’язання конфлікту;
• розгляньте, наскільки ці ідеї відповідають вашим інтересам;
• прийміть рішення, яке влаштовує обох, і домовтеся його виконувати.
Кiлькiсть переглядiв: 0